و اما ماه مهر برای کیان چگونه گذشت؟! کیان هر روز از ساعت ۷ و نیم تا ۱ و نیم مدرسه است.
در این ماه کیان ۲ تا پروژه کلاسی داشت. اولی ساخت کاردستی یک حیوان وحشی که خودش مار رو انتخاب کرد و باهم ساختیم. دومی پروژه گیاه شناسی بود که کیان اول شد و پروژه اش روی دیوار کلاس نصب شد.
مدرسه شون برنامه های فوق درسی هم داره مثلا زنگهای ورزش هر هفته بچه ها رو میبره به سالن فوتبال تا اونجا اصولی فوتبال بازی کنند. هفته ای یک بار هم کلاس روباتیک و آموزش کامپیوتر دارند.
کیان روزهای شنبه، دوشنبه و پنجشنبه از ساعت ۴ تا ۵ عصر کلاس ژیمناستیک میره. الان ۵ ماهه که کیان ژیمناستیک رو شروع کرده و خوشبختانه انعطاف بدنش بسیار خوب شده و همونطور که قبلا هم گفتم این ورزش رو به طور دائم ادامه خواهد داد.
در یادگیری زبان انگلیسی هم پیشرفت بسیار خوب و قابل توجهی داشته. چون معلم زبانش خودم هستم برای همین روز و ساعت آموزشش رو خیلی راحت میتونم تنظیم کنم و مثلا اگه خسته باشه یا مشق زیاد داشته باشه اون روز زبان کار نمیکنیم یا خیلی سبک فقط کمی دوره میکنیم.
الان کیان به راحتی سوال و جوابهای زیر رو انجام میده:
what's your name
what is this
Is this a (something
رنگها رو بلده (شفاهی و کتبی) - اعداد تا ۱۰ ( شمردن و نوشتن) - جمله سازی در حد پاسخ به سوالات بالا - اسم ۲۳ تا وسیله رو بلده بخونه و بنویسه - کلمات رو اسپل (هجی ) میکنه.
برای آموزش زبان به کیان کتاب اصلی که کار میکنیم کتاب hello bravo هست اما من در کنارش از کتابهای family and friends - easy English و English time هم استفاده میکنم و سیلابس روزانه تدریس به کیان رو بر اساس هر ۴ کتاب طراحی میکنم.
کیان هفته ای ۲ تا کلمه جدید یاد میگیره. به طوری که بتونه بخونه و بنویسه و در جمله هم بکار ببره. هفته ای ۲ بار امتحان کتبی زبان میده یعنی خودم بر اساس تمرینات کتابهای بالا براش سوال امتحانی طرح میکنم و ازش امتحان میگیرم.
مشق انگلیسی هم از کلمات جدیدی که یاد گرفته و کلماتی که توی نوشتنشون ایراد داره مینویسه.
خلاصه اینکه برای تک تک روزهای کیان برنامه داریم و خدا رو شکر که خودش هم خیلی مشتاقه و همکاری میکنه.
به امید خدا پیش میریم
دو اتفاق مهم...
ما را در سایت دو اتفاق مهم دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 83